SÖNDAGSFRUKOST...


...för det mesta så tycker jag ju att gult är fult.
Jag är ledsen för det, men vad gör jag...gult är bara inte min grej!?! 
Så där som i trädgården. 
Skulle aldrig i världen köpa, odla eller så något som blir gult. 
Kanske daglilja då. För bladens skulle. Och kanske daggkåpa - för bladens skull och kanske
till och med en och annan annan gul blomma...för bladens skull då.
men så där i teorin gillar jag inte gult!

Men som en ingrediens i söndagsfrukosten en grå 
februarisöndag är det få saker som slår det gula.


Hade köpt en rejäl nätkasse med mandariner som tyvärr visade sig vara torra,
rätt så smaklösa och bara...tråkiga.

Uppblandat med några kvarglömda apelsiner i grönsakslådan 
blir det kanske det bästa man kan starta en morgon med! 



Fastlagssöndags frukost.

Med regn utanför fönstret så blir nog inte mycket till
pulkaåkning i år.

Kanske det blir att mata lite trädgårdslängtan i form av att 
bläddra i frökataloger och trädgårdsböcker.
Och längta efter växter, örter, blommor.

Inte gula dock.
Inte för mig.



3 kommentarer:

Tina sa...

Du har helt rätt, gult är fult :) kram

G:a Affären sa...

Här ansluter ännu en till "gult är fult" -klubben!
I trädgården står praktlysing i ett hörn, jag har inte
förmågan att döda dem men gör inte heller något för
att de ska överleva...
Gult är ingen färg som jag omger mig med, och inget jag skulle inreda med.
Men citrusfrukter det gillar jag, blev så sugen när jag ser dina foton!

Kramar /Cia

Maggi sa...

Ja jisses...min motvilja mot gult gick så långt här om dagen att när den lokala butiken hade erbjudande som bestod i att man fick skyffla hur mycket apelsiner i ett (gult) ämbar för 5 euro så kollade jag om jag inte fick komma med ett eget ämbar (lika stort då i rättvisans tecken). Dessförinnan kollade jag ändå om någon i min närmaste krets var i behov av ämbar - då hade jag utnyttjat butikens erbjudande på ett ämbar "på köpet" sås. Nå nu blev det så att jag traskade hem med mitt gamla ämbar fyllt av apelsiner, någon annan fick sig ett gult ämbar och jag kände att jag lite sparade en onödig pryl till i hemmet. Jag har ämbar så det räcker.
Inte så det blir över, utan ganska lagom. Det känns bra!