AUGUSTIS SISTA VERS...

…och på fredag hade det dykt upp linknippen i min lilla matbutik.
Lite förvånad står jag där och undrar vart sommaren riktigt tog vägen?

Hösten är ju min favoritårstid, så så där väldans ledsen är jag ju inte.
Och så börjar min yoga - och det ser jag verkligen fram emot! 

Isynnerhet som jag sitter här med nackspärr och känner mig smidig som
en sten-sfinx.
Inte så ivrig på att packa böcker i lådor inte.
Det är där jag börjar nämligen, flytten. Med att
donera en stor del av alla mina böcker till biblioteket. 
Känner att det är dags för det. 

Och nu känner jag att det är dags för att lägga mig.
Det blev ett väldans kort inlägg det här men nacken säger att nu
skall jag inte sitta här med datorn i famnen en enda stund till.

Åh, vad jag kommer att njuta av strukturerad yoga, bara den startar.
Bara det blir lite mer höst först.


Inga kommentarer: